Flat Preloader Icon mehrdad studio

ترفندهای عکاسی از عروس و داماد

بهترین ترفندهای عکاسی عروس و داماد

کارعکاسی عروسی یک عکاسی بسیار تخصصی و رقابتی است که تعداد زیادی از عکاسان برای نمایش بخشی از کارخود در رقابت هستند. شما باید با نگاهی جدی به کارهای خود بنگرید و آن را از نقطه نظر عروس و داماد ارزیابی کنید. در مورد جایگاه خود  صادق باشید. شاید شما کارهای عکاسی حرفه ای زیادی انجام داده باشید، اما نمونه کارهای عکاسی عروسی شما ضعیف باشد. پس حتما در صدد قوی کردن کار خود باشید. ممکن است عکاسی عروس برای مراسم های زیادی انجام داده باشید ولی قابل توجه نبودند. می توانید تکنیک های عکاسی عروسی خود را تجدید نظر کنید. سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه تکنیک های عکاسی تخصصی عروس و داماد در کرج به روز کنید. از اطلاعات عکاسان حرفه ای کمک بگیرید.

عکاسی تخصصی عروس و داماد در کرج
عکاسی تخصصی عروس و داماد در کرج

قبل از عروسی:

قرار داد

برنامه ریزی های زیادی برای برگزاری یک مراسم عروسی انجام میشود که متاسفانه امکان دارد هیچ چیز درست پیش نرود. زوج ها میتوانند از هم جدا شوند، شرایط میتواند عوض شود ولی داشتن یک قرارداد قانونی از شما محافظت میکند و تضمین میکند که شما حقوقتان را دریافت میکنید. این بهترین راه است تا دقیقا مشخص شود تا در آن روز و در روز تحویل نهایی، عروس و داماد از شما چه چیزی دریافت خواهند کرد.

از قبل بازدید کنید

یکی از ترفند هایی ما که انتظارات را مشخص میکند این است که محل عروسی را از قبل بازدید کنید. این حالت شاید برای عکاسان تازه کار مفید باشد و عکاسان حرفه آن را یک اتلاف وقت بدانند. نور یکسان نخواهد بود و حتی شاید باران ببارد و اتفاقات دیگر. در هر صورت، بازدید از محل میتواند کار را برای یک تازه کار راحت تر کند. آن ها میتوانند اتفاقاتِ یک برنامه ی شکست خورده را در ذهنشان پیش بینی کنند و این ممکن است به آن ها اعتماد به نفس بیشتری برای رفتن به عروسی بدهد.

برنامه ی لحظه های کوتاه را داشته باشید.

بهتر است برای مراسم عروسی یک برنامه کلی داشته باشید؛ این برنامه شامل رویداد هایی می باشد که در مراسم ممکن است در زمان کوتاهی اتفاق بیافتد، بریدن کیک، پرتاب دسته گل، شیرینی و آتش بازی. این لحظه ها در یک چشم بهم زدن اتفاق می افتند و بهتر است در صورت امکان زمان بندی ها را به طور دقیق داشته باشید.

با وسیله صحنه یا بدون وسیله صحنه

همراه داشتن چند وسیله در مراسم عروسی، مثل یک آویز زیبا یا جعبه ی حلقه یا یک قاب خالیِ عکس میتواند به نشان دادن خلاقیت شما کمک کند. معمولاً در عروسی چیزهای زیادی وجود دارد که شاید به آن ها احتیاجی پیدا نکنید. در هرصورت، این چیزی است که میتوانید قبل از عروسی با عروس و داماد درباره آن حرف بزنید.

درباره ی شات های خاص با زوج صحب کنید.

شات هایی در ذهن داشته باشید که قبلا با عروس و داماد درباره ی آن ها قبل از عروسی صحبت کرده اید. در این حالت میتوانید از امکان پذیر بودن اجرای ایده هایتان صحبت کنید. به علاوه این که اگر آن ها عکس خاصی با فرد خاصی بخواهند، شما میدانید که باید این عکس خاص را ثبت کنید. شات لیست برای عکس هایی که میدانید آن ها را ثبت می کنید ضرورتی ندارد. ولی برای چیزهای مبهمی که زوج میخواهند از آن ها عکس داشته باشند، میتواند یک چیز فوق العاده باشد.

با  برنامه آماده میشوید

این احتمالا یکی از بهترین ترفندهای عکاسی عروس و داماد در کرج است. آماده سازی، مهم ترین کلید برای موفقیت در عروسی است. یک قدم جلو تر بودن میتواند برای شما یک مزیت باشد و به شما اجازه دهد لحظه های فوق العاده ای را در طول روز ثبت کنید. باتری های اضافی، مموری ( کارت حافظه ) خالی، با برنامه زمانبندی و یک برنامه ی پشتیانی، همه ملزوماتِ لازم  برای هر اتفاقی است.

عکاسی عروس مهردادمیرزایی در کرج
عکاسی عروس مهردادمیرزایی در کرج

چه چیز هایی دخیل هستند؟

ثبت عکس خوب از زوج بهترین اتفاقی است که در زمان مراسم عروسی بوجود می آید ولی همچنان بروز اختلاف نظر بعد از تحویل نهایی ممکن است. در هر صورت باید ایمیل ها و قرارداد را داشته باشید تا بتوانید به آن ها بازگردید و ببینید دقیقا بر سر چه چیز هایی توافق کرده اید. شما باید به وضوح مشخص کنید.

    چند عکس ادیت شده تحویل خواهید داد

    چند ساعت در روز عکس برداری میکنید

    آیا آنها آلبوم دریافت میکنند

    آیا شامل هزینه ی سفر هم میشود

    و . . . .

این کار را انجام دهید و این کار شمارا از هر تشنج و گرفتاری در روز مراسم و یا بعد از مراسم محفوظ میدارد.

توقعاتِ زوجین

بعضی وقت ها این بخش از کنترل شما خارج است. در هر صورت، شما باید سعی کنید عکس ها را در سطح استانداردی تحویل دهید که هنگام قرارداد در مورد آن ها تبلیغ کرده اید. اگر شما عکس های گروهی از افراد که به شکل قلب ایستاده اند را در نمونه کارهایتان به زوج نشان نداده اید، آن ها نمیتوانند توقع داشته باشند که این کار را برایشان انجام دهید. تنها چیزی که آن ها میتوانند از شما توقع داشته باشند، آن چیزی است که در قرارداد ذکر شده است، مگر در مورد دیگری صحبت کرده باشید.

اسم ها

داشتن نام ساقدوش اصلی و مدیر مراسم و یا بزرگ مراسم، میتواند کمک بزرگی باشد. این کار میتوانند کمک بسیار بزرگی در انجام تدارکات روز عروسی به شما کند. اگر در طول روز به هر مشکلی بربخورید، داشتن شماره آن ها میتواند برای شما عالی باشد.

عکاسی عروس و داماد در کرج

لوازم عکاسی پشتیبان اجاره کنید

اگر تازه وارد حرفه ی عکاسی عروسی شده اید، تجهیزات میتوانند برای شما بسیار گران باشند. ما همیشه توصیه می کنیم یک بدنه ی دوربین به عنوان پشتیبان برای موارد خاص در روز عروسی همراه داشته باشید. اگر نمی توانید همان مدل دوربین را همراه داشته باشید، یک دوربین ارزان تر همراه داشته باشید. یا یکی اجاره کنید. اگر بدنه ی اصلی دوربین شما در روز عروسی خراب شود، این کار تقریبا شمارا نجات خواهد داد.

عکاسی غیرواقعی

عکس گرفتن از یک عروسیِ غیر واقعی را برای تمرینِ تکنیک های ژست گرفتن و یا ساخت یک نمونه کار مد نظر داشته باشید. شاید در ابتدا ایستادن رو نردبان سخت باشد ولی شما احتیاج به عکس هایی دارید که نظر مشتری را جلب کند. عکاسی از یک زوج که دوست شما باشند یک راه فوق العاده برای افزایش اعتماد به نفس شما و تمرینِ بدون استرس در روز عروسی است.

دستیاران رایگان

شناخت عکاسان عروس در محله تان راهی فوق العاده برای پیدا کردن دوستان است. همچنین این یک راه عالی برای پیدا کردن دستیارانی به صورت رایگان است. برای ارائه خدمات به آنها پیشنهاد کنید، شما برای آن ها رایگان عکاس دوم می شوید و آنها برای شما به صورت رایگان عکاس دوم بشوند.

آماده شرایط سخت باشید

مدت عمر هر باطری در هر دوربین با دوربین دیگر متفاوت است، برای همین ما معمولا سه باتری به ازای هر دوربین را پیشنهاد می کنیم. پیشنهاد ما همچنین بردن شارژر باتری به مراسم عروسی است. در این حالت یک باتری در حال شارژ و دو  باتری آماده برای گرفتن عکس دارید.

عکاسی عروس مهردادمیرزایی در کرج
عکاسی عروس مهردادمیرزایی در کرج

وقتی حافظه تان تمام شده بود را به خاطر دارید؟

بیشتر دوربین های مدرن مانند کنون ۵D و نیکون D750 دو درگاه برای مموری کارت (کارت حافظه) دارند. این یعنی حجم زیادی را به خود اختصاص می دهند. پس تعداد زیادی مموری کارت داشته باشید. پیشنهاد ما حدود ۱۰۰گیگ به ازای هر دوربین است.

مموری های با سرعت بالا بگیرید

یکی از بهترین ترفند های ما گرفتن عکس با فرمت RAW است ما تصمیم گرفتیم تا از مموری های با سرعت بالا استفاده کنیم. فایل های RAW و اطلاعات زیادی روی مموری شما ثبت می کنند. شما باید به نوشته ی “write” سرعت که با MB/s اندازه گیری می شود نگاه کنید. توجه کنید! سرعت لیست شده روی مموری کارت سرعت انتقال اطلاعات به کامپیوتر شماست. این خوب است که شما یک سرعت ترنسفر خوب داشته باشید ولی آنچه می خواهید یک سرعت ضبط خوب است. ۹۵MB/s سرعت خوبیست و می تواند به راحتی عکس های پشت سر هم با فرمت RAW را ضبط کند.

تمرین

درست مثل رفتن به محل، تمرین نیز برای تازه کار هاست. ملاقات با برگزار کننده و طی کردن مسیری که قرار است در روز عروسی اتفاق بیفتد می تواند کمک بسیار بزرگی باشد. این کار می تواند کار را برای تازه کاران راحت تر کرده و در آن روز به آن ها زمان بیشتری بدهد.

در عروسی

یک رهبر برای جمعیت پیدا کنید

هر عروسی ای نیازمند کمی کنترل بر روی افراد در هنگام انداختن عکس های خانوادگی است. این زمان می تواند برای عکاس زمان استرس زایی باشد زیرا شما از فضا و پویایی خاصِ هرخانواده آگاه نیستید. بعضی وقت ها شما نمی دانید یک فرد خاص کیست. به علاوه او امکان دارد در سلف سرویس یا دستشویی یا هر جای دیگری باشد، غیر از آنجایی که باید حضور داشته باشد. یکی از بهترین ترفند های ما این است که از عروس و داماد بخواهید یک نفر از اعضای خانواده یا یک نفر که در برگزاری مراسم حضور دارد را انتخاب کنند تا بتواند افراد را مدیریت کند. یک رهبر می تواند افراد را جمع کند و شما می توانید بر روی گرفتن عکس ها تمرکز کنید.

محل عروسی

بسته به امکان پذیر بودن، شما می توانید محل عروسی را قبل از مراسم چک کنید. در هر حال، همه چیز زود تغییر می کند پس بعضی وقت ها بهتر است در لحظه تصمیم بگیرید. شما می توانید محل را صبح عروسی بازدید کنید. به همان اندازه می توانید هنگام غذا خوردن عروس و داماد در محل مراسم یک چرخی بزنید. اگر برای محلی که می خواهید از عروس و داماد عکس بگیرید ایده ای داشته باشید، مستقیما بر روی بهتر شدن نتیجه ی نهایی تاثیر می گذارد. این مطمئنا یکی از بهترین نکات ما برای تازه کار هاست.

آرام باشید

عکاسی از یک مراسم عروسی می تواند بیشتر از ۱۵ ساعت طول بکشد، پس خونسرد باشید. هیچ احتیاجی به عجله کردن نیست. اگر عین یک دیوانه در اطرافتان بدویید، در پایان عکس های زیادی را از دست داده اید. در باره ی کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید. عکس های خود را درست بسازید. آن ها را چک کنید. شما ممکن است ۱۰ میلیارد عکس بگیرید ولی این تعداد عکس زمان زیادی را تلف می کند و نتیجه هم به الطبع افتضاح خواهد بود.

مانند یک شکارچی باشید

صدای شاتر خود را در حالت سکوت قرار دهید. این در طول مراسم بسیار مفید است، مخصوصا اگر در فضای بسته با عروس و داماد هستید. بعضی وقت ها شاید احساس آهسته و کند بودن در مقایسه با حالت عادی بدهد مخصوصا در حالت عکاسی پشت سر هم. در هر حال آن را طبق شرایط تنظیم کنید.

آتلیه تخصصی عروس در کرج

ساقدوش ها:

در عکاسی از عروس و داماد در روز عروسی و در برگزاری مراسم عروسی حواستان به ساقدوش ها باشد. از آنها بخواهید لبخند بر لب داشته باشند و هماهنگ با عروس و داماد باشند. سعی کنید برنامه ای برای عکاسی عروس و داماد همراه با ساقدوش ها در ذهن داشته باشید و در عکاسی استفاده کنید. زیرا عکاسی از عروس و داماد همراه با ساقدوش ها لحظات با مزه و جذابی را ثبت خواهد کرد. عروس و داماد حتما بعد از مراسم و با دیدن عکس ها به خاطر توجه تان به این لحظات از شما تشکر خواهند کرد.

توجه به جزئیات:

عروس و داماد برای روز عروسی  و برنامه هایشان هزینه هایی کرده اند. این برنامه ها لایق عکس برداری و ثبت شدن هستند. مثلا عکسبرداری از حلقه ها، گل ها، جزئیات لباس، سفره عقد و از این قبیل.

سرعت عمل :

در روز عروسی همه چی خیلی سریع می گذرد. سعی کنید به عنوان عکاس حرفه ای برنامه ریزی تمام کارهای لازم برای عکاسی را بکنید تا با نظم و سرعت بیشتری کارهایتان پیش برود. و از هیچ صحنه ای برای ثبت کردن جا نمانید.

آرام باشید:

عکاسی در روز عروسی ممکن است برای شما پرفشار باشد. اما این را بخاطر بسپارید که عروس و داماد برای ثبت لحظات شیرین مراسم خود به شما اعتماد کرده اند. پس اگر تحت فشار هستید در ظاهر خود را آرام نشان دهید تا از اعتماد آنها به توانایی شما کم نشود.

نگهداری گلها:

ساقدوش ها و عروس ها همیشه از شما میپرسند که دسته گلشان را کجا نگه دارند تا بهتر به نظر برسد. به آن ها بگویید سعی کنند دسته گل را مقابل پایین شکمشان نگه دارند تا دستهایشان شکل قشنگی بگیرد. مشکل همیشگی این است که آن ها گل را خیلی بالا نگه میدارند و مانند این است که قوز کرده اند و اصلا خوشایند نیست.

عکاسی خلاقانه:

سعی کنید از ساعاتی مثل غروب و نور خیره کننده غروب آفتاب غافل نشوید. اگر در این زمان امکان عکس برداری از عروس و داماد را داشتید سعی کنید غافل نشوید.

عکاسی فقط ازعروس:

در حین عکاسی از زوج، ایده ی خوبی است که از عروس به تنهایی نیز عکاسی کنید. او احتمالا زمان زیادی برای آرایش و مدل موهایش صرف کرده تا به طور ویژه ای در روز بزرگ زندگیش زیبا به نظر برسد.

Subscribe
Notify of
0 نظرات مشتریات آتلیه مهرداد میرزایی
Inline Feedbacks
View all comments
error: امکان کپی برداری وجود ندارد !!
0
Would love your thoughts, please comment.x
پیمایش به بالا
با ما تماس بگیرید